Thursday, May 24, 2012

:: honest ::

adakah saya terlalu jujur dan berterus terang
sehingga saya melukakan hati ramai orang di sekeliling saya..
atau saya sememangnya cuma seorang yang sangat
irritating and annoying..
that cause me a lot of hardship in my own life..
or i just too naive to know
how my stubbornness making people sick of telling and advising me?

adakah sememang akan ada kewujudan dimana...
kesulitan yang tidak akan pernah bertemu kemudahan..
kesedihan yang tidak akan pernah bertemu kegembiraan...
ketakutan yang tidak akan pernah bertemu keberanian..
kesusahan yang tidak akan pernah bertemu kesenangan..
kerisauan yang tidak akan pernah bertemu ketenangan..

sesungguhnya Allah itu sangat rapat dengan kita..
sehingga kita tidak akan pernah mengucapkan
Ya Allah ampunkan dosa saya..
sebalik kita akan berdoa
Ya allah ampunkanlah dosa aku..
that's how close He is to us
but why
hard for me... hard to force..
hard for me... hard to just do
the things right..

No comments: