Monday, October 10, 2011

:: bersyukur ::

Mommy hari terpaksa akur juga bahawa sgt susah mahu benar2 ikhlas mensyukuri nikmat Allah. Mommy boleh ckp berjuta kali namun rasanya belum boleh sampai ke tahap yg hati benar2 merasa bersyukur.. pelbagai nikmat yg sejak lahir Allah pinjamkan kepada kita xpenah kita rasa syukur. Contohnya nikmat pancaindera.selalu mommy baca article2 dan buku2 mengenai nikmat2Nya tp tak benar2 terkesanpon dihati mommy..

It is like a wake up call to mommy now.. i feel memang benarlah syukur adalah berada di makam yg lebih tinggi dari sabar.. segala dugaan dan cabaran selalu dapat dilalui dgn sabar dan tabah tapi sekarang mommy benar2 xdpt nk realisasikan syukur ini..
terasa..ahh susahnya untuk diluah..

mommy tak mampu melakukan syukur itu.. lalu mommy cuma berpaut pada dahan sabar.. sambil mommy terus-terusan memujuk hati ini mengatakan ini juga sebahagian dari ujian2 Allah untuk mommy. Bukankah kita diwujudkan didunia ini untuk beribadat kepadaNya?? Dan ujian2 Allah itu smata2 untuk menguji iman seseorangkan.

Terasa hilang semua semangat membara.. terasa patah jiwa dan raga.. mommy tidak mahu menjadi manusia yg tidak tahu bersyukur.. entah kemana lagi mahu diadukan gelora gelisah dijiwa.. kepada
siapa juga harus diminta membantu merungkai paemasalahan dijiwa..


Bersambung....

No comments: