Tuesday, April 21, 2015

:: jerih payah ::

saya sangatla penat dan tidak berupaya lagi nak berenang terus menentang arus
siapa sebenarnya yang telah membangunkan organisasi itu..
dan siapa pulak sekarang yang sedang memusnahkannya..
siapa yang sebenarnya memecahbelahkan kami semua..
siapa juga yang terus terusan mencari salah dan bathil orang lain seolah2 dirinya cukup sempurna..

saya betul-betul sudah kepenatan..
saya tidak mahu terus membetulkan salah orang
memikirkan kemana arah tujuan dan
akhirnya semua adalah menjadi salah saya..
menunding jari memang senang..
menuduh mengata..
namun untuk sesaat, fikirkalan bagaimana rasa berada dalam kasut ini..
tanpa sebarang binbingan.. hala tuju..
porak peranda.. tiada maklumat..
semuanya.. saya sahaja ke yang perlu fikir..

terima kaseh untuk cikgu saya
mentor saya yang membantu saya saat jatuh tersungkur..
terima kasih jugak yang terus berjalan memijak menunjukkan keangkuhan..
saya manusia biasa..
sabar juga ada had penghujungnya..
rezeki ditangan tuhan..

salah saya semua ini berlaku..
saya sedang diberikan teguran olehNya
saya perlu kembali melihat dan bermuhasabah..
mungkin saya terlalu sombong
mungkin saya terlalu ego..


 

No comments: